another blog

  • ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΕΙΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΤΗΛΕΦΩΝΟ +30 6945908475. ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ!
  • ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣΤΕ ΚΑΙ ΤΟ - http://koptikiraptiki.wordpress.com/
  • ΣΥΝΔΕΘΕΙΤΕ ΣΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK - https://www.facebook.com/pages/Anna-Groppa-_-%CE%A4ailor%CE%9Cade-Clothing-since-1971/281929975240258

Τρίτη 16 Απριλίου 2013

Κόβω & Ράβω το πρώτο μου σακάκι (τύπου Chanel) - 1o μέρος μαθήματος.

Καλή αρχή με το πρώτο μας σακάκι (τύπου Chanel). Αυτό το σακάκι δεν έχει πέτο - γιακά και είναι θεωρητικά πιο εύκολο. Ωστόσο έχει αρκετές δυσκολίες! Αλλά με υπομονή και όρεξη, θα έχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα!

1. Επιλέγω το σχέδιο του πατρόν και το μέγεθός μου. 
Σακάκι τύπου Chanel.











2. Αντιγράφω το πατρόν σε δικό μου χαρτί, στο νούμερό μου και υπολογίζω πόσα μέτρα ύφασμα χρειάζομαι. 
Όλα τα φύλλα πατρόν που χρειάζομαι. 

Αντιγραφή στο νούμερό μου. 












3. Συνήθως για το σακάκι αυτό, το οποίο είναι σχετικά κοντό (πάντα "στέκεται" πάνω από τους γοφούς), χρειάζομαι 1,60 μέτρα ύφασμα, από διπλόφαρδο ύφασμα (για το νούμερο 40). Το πλάτος στο διπλόφαρδο ύφασμα κυμαίνεται μεταξύ 1,40 - 1,50 μέτρα. Αγοράζω αντίστοιχα και τη φόδρα μου, στα ίδια μέτρα. 

4. Σιδερώνω προσεκτικά το ύφασμά μου και το στρώνω στον πάγκο πολύ καλά, με την καλή όψη προς τα μέσα. Προσέχω ώστε να ταιριάζουν οι ούγιες και το ύφασμα να είναι στρωμένο με τις ισιάδες του σωστά. Μπορεί η πάνω και η κάτω πλευρά να μην ταιριάζουν ακριβώς, λόγω της στραβής κοπής του από το κατάστημα. Δεν με πειράζει αυτό. 


Τοποθέτηση φύλλων πατρόν. 
5. Τοποθετώ επάνω στο ύφασμα τα φύλλα του πατρόν μου όλα, προκειμένου να δω πώς θα τα κόψω. Η αριστερή μου πλευρά (όπως κοιτώ τον πάγκο) είναι πάντα η επάνω πλευρά του ρούχου για κάθε φύλλο πατρόν. Όταν τοποθετώ τα φύλλα του πατρόν, προσέχω ώστε να έχουν μεταξύ τους χώρο, για να βάλω και τα περιθώρια ραψίματος. 

6. Αφού έχω αποφασίσει σε ποια σημεία περίπου θα τοποθετήσω τα φύλλα πατρόν, τα στρώνω προσεκτικά με τις ισιάδες τους επάνω στο ύφασμα, καρφιτσώνοντάς τα. 

Σχεδιάζω με σαπουνάκι το πατρόν.





















7. Σχεδιάζω με σαπουνάκι όλα τα φύλλα επάνω στο ύφασμα, προσέχοντας να σχεδιάσω όλες τις απαραίτητες πληροφορίες - σημάδια του πατρόν. 


Έχω σχεδιάσει και τα περιθώρια ραψίματος. 


8. Όταν έχω σχεδιάσει τα πάντα, βγάζω τα φύλλα πατρόν. 

9. Στη συνέχεια, σχεδιάζω με το σαπουνάκι τα περιθώρια ραψίματος, μετρώντας τα εκατοστά που θέλω για κάθε σημείο. Στον λαιμό και στη μασχάλη αφήνω περιθώριο 1 εκ., ενώ στις υπόλοιπες ραφές 2 - 2,5 εκ. Στο στρίφωμα αφήνω 3 - 4 εκ. Προσέχω ώστε σε όλα τα κομμάτια να αφήσω τα ίδια περιθώρια. 

10. Κόβω όλα τα κομμάτια του υφάσματος, σύμφωνα με τα περιθώρια ραψίματος και σημαδεύω με το ψαλίδι τα απαραίτητα στοιχεία σε όλα τα κομμάτια. Έχοντας καρφιτσωμένα τα κομμάτια μου, τα αφαιρώ από τον πάγκο με προσοχή. 
Όλα τα κομμάτια υφάσματος. 



Σημειώνω στα κομμάτια ποια είναι. 




















11. Σιδερώνω τη φόδρα και τη στρώνω στον πάγκο. Τοποθετώ επάνω στη φόδρα, αντίστοιχα με το πατρόν, όλα τα κομμένα κομμάτια του υφάσματος που έχω και σχεδιάζω τα κομμάτια με σαπουνάκι. Κόβω τη φόδρα και σημαδεύω με το ψαλίδι όλα τα απαραίτητα στοιχεία που θα με βοηθήσουν να βρω τα σημεία ραφών μου μετά (όπως και για το ύφασμα). 

Κόβω τη φόδρα. 

Προσοχή στη μόστρα στο μπροστινό κομμάτι. 

















12. Προσοχή στο μπροστινό κομμάτι του πατρόν, εκεί που έχει τη μόστρα. Η μόστρα δεν πρέπει να βγεί ολόκληρη στη φόδρα, αλλά μόνο το τμήμα που δεν θα γυρίσει προς τα μέσα. 








13. Συνήθως τα υφάσματα που χρησιμοποιούμε για σακάκια τύπου Chanel είναι μπουκλέ, ίσως και μεταξωτά, και συμπεριφέρονται σαν υφαντά. Δηλαδή είναι πολύ ευαίσθητα και εύκολα χάνουν τη φόρμα τους. Το συγκεκριμμένο ύφασμα είναι μεταξωτό μπουκλέ με ρίγες υφαντές μεταξωτές. Σε αυτή την περίπτωση, αποφασίζω να ενισχύσω με μεταξωτό ύφασμα-καρίνα όλα τα κομμάτια του σακακιού, προκειμένου να μένει στητό και να μην χάνει τη μορφή του. 

14. Άρα, στρώνω τη μεταξωτή καρίνα (είναι ύφασμα μεταξωτό με κόλλα) και τοποθετώ επάνω τα φύλλα του πατρόν μου. Σχεδιάζω το πατρόν, αφαιρώ το χαρτί, και βάζω τα περιθώρια ραψίματος, ακριβώς όπως και στο ύφασμα. Σημαδεύω επίσης όλα τα απαραίτητα. Κόβω στη συνέχεια την ενίσχυσή μου. 
Δοκιμές ραφής. 

15. Σιδερώνω σε κάθε κομμένο κομμάτι υφάσματος την αντίστοιχη ενίσχυση. Προσέχω στο σιδέρωμα, ώστε να προσαρμόζω το ύφασμα σε σχέση με την καρίνα και όχι το αντίθετο. 

16. Εφόσον έχω ενισχύσει όλα τα κομμάτια, και εφόσον θα φοδράρω το σακάκι, δεν χρειάζομαι καρίκωμα πουθενά, προς το παρόν. Κάνω σε περισσευούμενα κομμάτια υφάσματος πολλά δείγματα γαζιού για να δω ποιο πρέπει να χρησιμοποιήσω για το ρούχο μου και για το ύφασμά μου. 
Ενώνω πίσω ραφή. 







17. Ξεκινώ το ράψιμο! Ενώνω την πίσω ραφή με πρόσωπο τα δυο πανιά, και με καρφίτσες στερεώνω πριν ράψω. 





18. Γαζώνω στο πίσω κομμάτι τις ρεντικότες του, δηλαδή τα δυο μικρά πλαϊνά του κομμάτια. Ανοίγω τις ραφές με το σίδερο. 
Ανοίγω ραφές με το σίδερο σε κάθε βήμα. 



Πίσω κομμάτι έτοιμο. 


Τρυπώνω με καρφίτσες πριν ράψω. 





















19. Γαζώνω στα δυο μπροστινά κομμάτια τις ρεντικότες τους, δηλαδή τα δυο μικρά πλαϊνά κομμάτια υφάσματος αντίστοιχα με προσοχή στις ψαλιδιές μου. 
Τρυπώνω με καρφίτσες.
Γαζώνω όλη τη ραφή. 

Μπροστινό αριστερό κομμάτι. 



















Μπροστινό δεξί κομμάτι. 





















20. Τρυπώνω και στερεώνω με καρφίτσες τους ώμους και τους γαζώνω. Τρυπώνω και στερεώνω με καρφίτσες τις πλαϊνές ραφές και γαζώνω. Κάνω σίδερο να ανοίξω όλες τις ραφές μου. 
Τρυπώνω με καρφίτσες τους ώμους πριν ράψω. 
21. Τρυπώνω πρώτα με καρφίτσες τα μικρά κομμάτια σε κάθε μανίκι (το κάτω κομμάτι) και τα γαζώνω. 

Ανοίγω ραφές με το σίδερο. 

22. Κάνω τη σούρα του μανικιού στον κόκορα με απλό γαζί (στο επάνω μέρος του μανικιού). 

23. Τρυπώνω πρώτα με καρφίτσες και μετά γαζώνω κλείνοντας τα μανίκια (ενώνω δηλαδή μεγάλο με μικρό κομμάτι του μανικιού για να κλείσει το μανίκι). Σιδερώνω για να ανοίξουν όλες οι ραφές. 
Κλείνω (γαζώνω) κάθε μανίκι. 


24. Πραγματοποιώ τις προηγούμενες κινήσεις ραψίματος για όλα τα κομμάτια της φόδρας με την αντίστοιχη σειρά. 

Καλή επιτυχία σε όλες!!! Θα επακολουθήσει το 2ο μέρος του μαθήματος για το σακάκι σε λίγο καιρό! 

2 σχόλια:

  1. CHANEL Little Black Jacket Making-of Part 2

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=gp2R6RRgGr0#!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αυτό με τη μόστρα πάντα το μπερδεύω. Πάντως συγχαρητήρια είστε εξαιρετική. Σας ευχαριστώ πολύ για την πολύτιμη βοήθεια σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή